Goránt követed?

Egy zsenipalánta napjai

Óvoda, felmentés...igen, nem!!

2017. szeptember 07. 21:23 - Henkor

  • Tehát, tavaly elkezdtük az óvodát. Magán ovi, kis létszám, havi 50.000.- plusz étkezés. Egy éves folyamatos zaklatás után a magyar állami tehetséggondozótól kaptunk egy 1éves ösztöndíjat .A tehetséggondozó szerződött az óvodával. Így nekünk kb. 20.000.-forintba került ez havonta. Ám kiderült fél év körül, hogy drága Kati nénink fizikailag és lelkileg is bántalmazza Goránt...innen indult az az eszeveszett őrület, aminek még mindig nincs vége.
  • Gorán azonnali kiemelése az oviból, gyors közvélemény kutatás és átvittük egy másikba. Ösztöndíj innentől oda ment. Előző ovit és Kati nénit feljelentettük az Egyenlő bánásmód hatóságnál, rendőrségen, oktatási hivatalnal...stb.letoltes_3.jpg
  • Elkezdtük a másik ovit. Gorán se jól, se rosszul nem érezte magát, elviselte. Ha megkérdeztük mit csinált, az volt a válasz mindig, hogy figyeltem a gyerekeket és apát vártam.
  • Majd elérkezett lassan a jun.31! Eddig szólt az ösztöndíj. Oké, ismét tárgyalni indultam a tehetséggondozóval. Szeptembertől ígértek újabb segítséget. Nem gond, Gorán otthon lesz nyáron.
  • Megérkezik a levél az Egyenlő bánásmódtól. Szemünk ketté állt, hajunk égnek, mikor elolvastuk. Egyrészt az előző óvoda NEM BÜNÖS, viszont enyje-bejnye!! Kivetni valót találtak abba, hogy Goránt nem járattuk március óta oviba, mert ahova átírattuk, (mint, kiderült) családi napközi. Családi napközibe 5 éves korig járatható a gyerek, ha van jegyzői engedélye!!!
    Hoppá!!Ezt nem mondta nekünk senki, viszont amilyen visszhangja van a gyámügynek, eléggé betojtunk. Azonnal védőhálót kell biztosítani Gorán köré!
  • Írtam egy felmentési kérelmet a jegyzőnek. Kint volt a védőnő, aki biztosított róla, hogy írásba foglalja, hogy a gyermek otthoni körülményei biztosítottak, rendezettek.
  • Rendőrség behívott kihallgatásra. De sem a dadusunkat, (aki azóta fel is mondott és sok infóval szolgált volna), sem a Kornélt, sem azt a pedagógust, aki megállapította, hogy Goràn viselkedése arra utal, hogy belebetegedett az oviba. Sem a 10 másik anyukát, akik hasonlóan jártak. De valószínű, hogy kihallgatták az óvodavezetőt. Akit, ha mesefigurához kellene hasonlítanom, ő Szörnyella de Frász. Pszichológiai eset. De biztos több a pénze és valakinek a valakije. Elérte, hogy büntetlenül megúszta õ is és kedvenc védence is, Kati néni. Kati néni addig marad és veri a gyerekeket, ameddig akar. Remélem, a rémálmaiban főszereplő vagyok. „Hosszas” vizsgálódás után megérkezett a rendőrségtől a levél. 3 db a/4 es oldal. Kornél izgatottan nyitotta ki. Két hátsó lap üres. Első lap közepén 2, igen KETTÕ mondat! Melyben leírják, hogy BÜNCSELEKMÉNY NEM TÖRTÉNT, AZ ÜGYET LEZÀRTÀK. Ha holnap nyilvánosan leütöm a vezetőt, vagy Kati nénit, akkor engem bilincsbe visznek el. A gyerekemet bántalmazza, az nem baj. Tehát ennek a nőnek többet ér az élete, mint a fiamnak. Oké, most nem volt idő ezzel foglalkozni, mivel Gorán sorsa volt a tét, hiába ez a nő miatt tartunk ott, ahol. el kell intézni a felmentést, hogy folytathassa ott, ahova átvittük.
  • Jegyzőnek ismét írtam, hogy szeretnék személyesen beszélni vele. Vàlasz semmi. Telefonálok, de nyár van! Telefont végre felveszik, tájékoztatnak, hogy jövő héten van a jegyző! Oké! Egy hét ide vagy oda.
  • .Közben belebújtam kicsit a törvényekbe!!! Nagy a baj!! 5 évestől nem adják meg a felmentést!! Megpróbáltam erre a lehetőségre nem gondolni.
  • Következő hét, újra telefon a jegyzőhöz. Valaki felveszi, mondom neki, hogy a jegyzőhöz szeretnék bemenni. (Csak időpontra lehet) De miért??? Elmondom!! Jaaa, anyuka! Nincs felmentés 5 éves kor felett!! Én úgy tudom, hogy van egyéni elbírálásra mód! Kérdi, hogy beszéltem-e már a Humán osztállyal? Lekapcsolom az irodába, mert velük kell ezt egyeztetni. Lekapcsol.... ott ismét el kellett mondanom az egész életemet, majd elmondta, hogy nincs engedély, nincs kivétel, viszont meg fognak büntetni, ha nem iratom be azonnal a gyereket az óvodába!images_3.jpg
  • Egyre nagyobb pánik lett úrrá rajtam. De nyugtattam magam, hogy 5 szakvélemény figyel a polcon, ami egyéni tanrendet, egyéni bánásmódot, kiemelt figyelmet és kis létszàmot javasol. Valamit csak érnek!!
  • Írtam két nagy tekintélyű szakembernek, hogy segítsenek kitalálni valamit,mert Gorán ebbe bele fog pusztulni. Ebbe teljesen egyetértettek velem a túlérzékenysége miatt és a magatartásproblémái miatt, valamint a tudás szomja miatt.
  • Írtam az oktatásügyi minisztériumba is, hivatkozva Orbàn Viktor levelére, mikor azt írta nekem, hogy Goràn a populáció 1%ba esik, zseni kategóriába és ez nemzeti ügyünk . Engedjék meg, hogy fiamat megfelelő, kis létszámú óvodába járassam és biztosíthassam neki a megfelelő hátteret  ha már államilag ez ugyebár nem elérhető
  • .Közben az összes magánovit a környéken felkerestük, de már márciusban beteltek. Nincs "b" terv, összecsuklottam, napokig enni nem tudtam, közben édesapám is meghalt, ami nagyon földhöz vágott.
  • Olvasás, olvasás minden szabad percben. Otthon Goránt újraépíteni. Újra meg kell tanítani enni, mert a "bűncselekményt nem elkövető" Kati néni olyan erősen szorította meg a gyerek kezét és nyomta bele az ételt, hogy a gyerek eldobta a villát, kanalat és nem volt hajlandó   Nah...ez egész nyarat kísérõ probléma volt, melyet újra kellett építenünk.
  • Közben találtam ismét egy írást, hogy a jegyző egyénileg igenis dönthet a felmentésről és járhatna Gorán tovább a családi napközibe.
  • Oké,ismét írok a jegyzőnek!Jön is egy válasz, hogy továbbították a felmentési kérelmemet az illetékes jegyzőnek.(Állandó lakcímre, itt van a tartózkodási helyünk) Hova? Végünk!!
  • Közben újabb infó, gyerekorvos adhat igazolást a szakvéleményekre hivatkozva. Minden nap dolgozom....basszus!! Meg kell oldani. Mindeközben az állami ovi jelzett, hogy aug.28-àn reggel 8 kor be kell iratnunk a gyereket.
  • Két nagynevű szakember is rà-àllt, hogy hogyan tudnák Goránt "menteni".Jött is az egyetlennek tűnő megoldás. Goránt léptetni kell, tehát kihagyja az utolsó évet az oviból, rögtön elsős lesz és magántanuló. Egyéni tanrenddel. Hiszen lexikális tudása és matematikai brillirozása már 5 évvel előrébb jár. Ésszerű megoldásnak tűnik, DE!!Igazából nem biztos, hogy jót tennénk vele. Ő még rengeteget játszik és álmom, hogy lesz neki egy kis barátja. De lehetőségnek és ha máshogy nem megy, ez lesz az utunk.
  • Közben körbe kérdeztem az állami ovi lehetõségeknek a környéken. Jött is angyalszárnyon egy segítõ, akit valóban felkavart Gorán története és tényleg segíttő szándék vezérel. Van a városban egy kis létszámú csoport. Járjak utána. Utána is eredtem, sajnos hamar kiderült, hogy esélytelen bekerülni, mert csak sni kóddal járhatnak oda és Gorànnak semmilyen "kód"ja nincs! Megint ez a kòd! A rendszerbe két féle gyerek van:átlagos és a kóddal rendelkező sni-s gyerek. Ennyi!! Nahh..ez van, el is vetettük.
  • Közben bementem a gyerekorvoshoz beszélgetni, aki egyáltalán nem értette, hogy miért akarják a gyereket onnan elhozni, ahol jól érzi magát és miért akarják beletuszkolni egy számára nem megfelelő helyre? Ismeri Goránt, tudja, hogy nem bírja elviselni a tömeget, neki a gyerekzsivaj, a hangzavar olyan, mintha egy átlagos embernek folyamatosan egy hangos kürtöt fújnának a fülébe. Azonnal írt egy javaslatot, hogy a gyerek hadd maradjon ott,ahol jol érzi magát és meg fogja kapja az iskolára való felkészítést is. Huhhh...gondoltam ez igen! Ha ez ennyi volt, akkor visszajövök egy csokor gyönyörű virággal.
  • Otthon kicsit zűrösek lettek a napok, Goránt rémálmok gyötrik. Már reggel ébredéskor retteg az esti alvástól. Ez addig durvult, hogy egy egész hétvégét konkrétan, megállás nélkül sírt. Hányásig sírta magát .Gondoltuk, hátha segítség, ha átmegyünk a Pennybe, ott választ magának pez cukrot (egyik kedvence) és kibillentjük ebből az állapotából, mert otthon nem sikerült. Hát összehányta a pennyt. Ez már betegessé vált, mert enni sem evett a sírástól, azonnal gyerek pszichológus keresés. Jött is pár segítség, kell szereznem egy álomcsapdát és elhitetni Goránnal, a valóságát.
  • 28-A.óvodai beiratkozàs. ( 30-32 fős csoport!!!NEM, NEM, NEM!!) Gyomrom a torkomban, szívem percenként 300- at vert. Rosszabb volt,mint a szülés előtti félelmem. Kezemben a szakvélemények, orvosi igazolás, befogadó nyilatkozat. Természetesen a vezető nem volt bent. Hàt elmondtam ott valakinek (nem derült ki, hogy ki ö), hogy szeretném beíratni, de rögtön felmentést is kérnék. (előtte elolvastam az óvoda házirendjét, melyben azt irtàk, hogy 5 éves kor felett a vezető adhat engedélyt a felmentésre, amennyiben biztosítottnak látja az iskolára való felkészítést).
    Hàt nem mondom, hogy szemberöhögött, de majdnem. Adott egy formanyomtatványt, hogy töltsem ki, majd írassam alá a védőnővel,majd a vezetővel es vigyem be a jegyzőhöz. Már kételkedem, hogy a jegyző az egy élő személy-e? Természetesen kitöltöttem, tájékoztatott, hogy ettől a naptól be van íratva Gorán, úgymond védve vagyunk.
  • Ismét írtam a jegyzőnek, hogy szeretnék egy személyes találkozóra időpontot kérni. Délelőtt csörög a telefon. A humán irodából telefonáltak, hogy miért akarok a jegyzővel találkozni? Huhhh...ismét elmondtam. Erre a hölgy (aki amúgy búbájos, aranyos, kedves volt) tájékoztatott. hogy ez az oktatási rendszerünk rákfenéje, mert 3-5 évesig lehet felmentés, majd 6-16 évesig lehet magántanuló, de 5-6 évesig nincs semmiféle megoldás, nincs a jegyzõnek semmilyen hatásköre erre. DE mond nekem valamit, nézzek utána, hátha segítségül szolgál. Oktatási jogok biztosának 2015 ös éves beszámolója, melyben ezt sérelmezik a szülök. Nagyon szépen megköszöntem és indultam tovább.
  • Közben annyi minden járt a fejembe, de legfontosabb volt egy álomcsapdát szerezni. Mert Gorán még mindig ugyanabban az állapotában volt. És én minden nap 8 órát mindeközben dolgozom. Azt is próbáltam maximális odafigyeléssel tenni. Goràn otthon zokogó görcsökkel kűzd. Jön az újabb telefon. Nem hiszem el!!Ez már lassan megöl! Az állandó bejelentett lakcímhez tartozó jegyzőnek az aszisztense, hogy közölje elutasító határozatukat meghozták és szept.1-jétôl kötelességem beíratni a gyereket óvodába, nem maradhat a családi napköziben. Nagyon jól elbeszélgettünk, elmondtam az aggodalmaimat és hogy már beírattuk Goránt.
  • Megszereztem az álomcsapdát és siettem haza, Kornél aznap még elugrott a gyerekorvoshoz,akitől kaptunk beutalót a pszichológushoz (másnap felhívta a megadott telefonszámot és kaptunk időpontot, 1 hónap múlva mehetnénk.....hahaha,addig nyugtatgassuk a gyereket) De úgy tűnt,hogy az álomcsapda be fog válni. Aznap sírás nélkül aludt el,bár egyfolytában visszaigazolást igényelt,hogy valóban eltünteti a rossz álmokat.(bíztunk mi is ebben)
  • Másnapra kinyomtattuk az oktatási biztos 2015 ös évi beszámolójának 27-28 .oldalát, ahol leírjak,hogy szabályozható a hiányzás és bármennyit hiányozhat, csak előre le kell beszélni a vezetővel. Plusz ismét leírtam az óvoda házirendjét és reggel elindultam megint az oviba. Ahol találkoztam a vezetővel (mint kiderült felette is van egy vezető),aki ugyszint nagyon kedves volt,elolvasta addigra Gorán szakvéleményeit és tájékoztatott,hogy a felette lévő vezető ki fog találni valamit,nyugodjunk meg. Elmondta,hogy jelen pillanatban még a tornaterembe is csoportokat alakítottak ki és megérti,hogy Goránnak ez lenne a pokol.Egy átlagos gyereknek is megterhelő, az érzékenyebbeknek pedig maga a pokol tud lenni. És úgy távoztam,hogy majd keresnek. Nem tudtam,hogy most ez jó hír,vagy mi van? Amíg nincs egy papír a kezembe,addig nem örülhetek, de úgy éreztem jó úton vagyunk.
  • Aznap delután ismét telefoncsörgés. Az óvodák vezetője hívott .Ő is kedvesen es bizalmat sugallva. Mindenképp nyugalomra intett es behívatott egy beszélgetésre.
  • Elérkezett a hétfő. A buszon találkoztam egy anyukával,aki éppen abba az óvodába vitte a kislányát,ahova tartottam. Már ott rémület és őrület határát súroltam,mikor elmesélte,hogy az ő csoportuk egy évre ideiglenesen az óvoda tornatermébe költözött. Barátságos lehet. Szóval ismét szí vem a torkomba,úgy érkeztem a beszélgetésre. A vezető hölgy rendkívül szimpatikus volt és amit kitalált Goránnak, az bizalom gerjesztő. Szóval heti maximum 2 órát kellene Goránnak az állami oviban tartózkodnia a többi napon maradhat a családi napköziben, kis létszámban. A heti 2 órára keres neki egy ''nyugodt''csoportot . Még papírozás van vissza és pontosítás. De jónak tűnik!
  • HÁT VÉGÜL SIKERÜLT!!Jó, hogy nem adtuk fel félúton....
  • Újabb csavar....NINCS HELY A CSALÁDI NAPKÖZIBEN!!!Hiába ígérték,hiába beszéltünk egész nyáron, ma jött a telefon.....nem fogadják!!!
  • cam02170.jpg

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://goran.blog.hu/api/trackback/id/tr2612810652

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása