Goránt követed?

Egy zsenipalánta napjai

Hol vagytok??

2016. június 03. 19:38 - Henkor

 

Most komolyan kérdezem, hogy hol vannak az elhivatott szakemberek? Hol vannak a tudósok? Hol vannak az alapítványok?Hol vannak a törvényhozók?

SZÜKSÉGÜNK VAN RÁTOK!!!!!!

Bemutatok néhány gyerkőcöt, akikkel együtt várjuk, hogy kinyíljon a vasajtó és végre betérhessünk...Nyújtsátok már ki a kezeteket...A JÖVŐNKNEK FORDÍTOTOK HÁTAT!!

NE HAGYJÁTOK, HOGY MEGSEMMISÜLJENEK EZEK A KINCSEK!!!!

SEGÍTSETEK!!!

 

kep.jpg



 

Gyermekeinkről

Vili 4 éves / Budapest 

Olvas, számol, millió verset tud, amiket nagy átéléssel ad elő. Nagyon szereti a zenét, dobol

mindenen, szereti a járműveket, legfőképp a vasútmodelleket. Bizonyos dolgokban jóval előrébb

jár, mint a korosztálya, intelligensebb, komolyabb összefüggésekben gondolkodik, jobban kifejezi

magát. Idegrendszeri éretlenséget állapítottak meg nála. Most szeptember eleje óta pszichológushoz

jár, de valami idegrendszeri fejlesztő torna, terápia még érzésem szerint elkélne. Sima oviba jár,

ahol már kiscsoportos korában azt mondták rá, hogy ő az ovi legokosabb gyereke. Nem is szereti

annyira, nem tudják igazán lekötni a figyelmét. Jellemzően a felnőtteket vagy a nagyobb gyerekeket

szereti.

GORÁN 3,5 éves / Érd 

Erősségei:

- Folyékonyan olvas magyarul (angolul, oroszul).

- Kézzel ír nyomtatott betűkkel; angolul, oroszul, magyarul, gyakorolja az írott betűket.

- Ismeri a világtérkép összes zugát, imádja. Lerajzol bármilyen térképet fejből ország, állam, város

megjelölésével, méretarányosan. Vaktérképben és zászlókvízben verhetetlen.

- Ismeri a naprendszer összes bolygóját, aszteroidáját, holdjait, imádja.

- Matematika: több ezerig számol, magyarul, angolul; ismeri az összes formát a vonaltól a

dodekaéderig. Angolul is, le is rajzolja. Számol 2-, 3-, 5-, 9-, 10-, 11-, 12-, 16-osával. Összead,

szoroz.

- Dalokat költ, imád énekelni, táncolni.

- Bármit lerajzol, logókat készít.

- Imád focizni, nagyon ügyes benne.

- Szeret csúszdázni, hintázni, motorozni, biciklizni.

Fogalmazásokat ír, az őt érdeklő témákból (lásd: Jiji kalandjai), nagyon vicces.

Hátránya:

– Nem viseli el, ha hibázik, nehezen tudja feldolgozni.

- Saját korosztályával nem találja a hangot, nem is igazán érdekli...

- Nem tud öltözködni, nem érdekli.

- Önálló étkezés nagyon nehézkesen megy.

 

Szamira 4 éves / Veresegyház

Kíváncsisága, érdeklődése a számára megigéző dolgok felé óriási. Ameddig nem kap kielégítő

információt a témával kapcsolatban, csak az foglalkoztatja. Verbális képességei nagyon jók,

választékosan és jól kommunikál, nagyon nagy a szókincse. Ha nem ért egy szót, frusztrálja,

azonnal kéri a jelentését. Nagyon jól kommunikál, emiatt sikerült is neki hamar beilleszkednie az

óvodába. Igaz, hogy ő úgy gondolja, hogy tanítja, fejleszti a vele egykorúakat. :-) Kétéves kora óta

tanulja az angolt és a kínai nyelvet. Nagyon jó mozgása van, másfél éves kora óta nekifutásból

hulahopp karikán átugorva tigrisbukfencezik, illetve nekifutásból kanapéra felugorva szaltózik.

Központi, vezető személyiség. Matematikai képességei nagyon jók, a számjegyeket felismeri, 100-

as számkörben érti a mennyiségeket. Most kapott rá az olvasás „ízére”, a betűket ismeri, most kezdi

összeolvasni őket. Átlátja és érti a világ dolgait, olyanokat is, amikhez még kicsi, emiatt stresszes,

aggódós, izgulós típus.

 

Balázs 6 éves / Budapest 

8 hónapos korában feltűnően tanulékony volt: értette és képességeihez mérten megválaszolta a

kérdéseket (pl. határozottan ismerte és kiválasztotta a színeket, állatokat…).

16 hónapos korában „e mmi?” kérdésekkel bombázva szüleit, megtanulta az összes nyomtatott

nagybetűt,

18 hónapos korától minden szó első betűjét vagy szótagját mondva („kö-bü- ki” nyelven, összetett

mondatokban beszélni kezdett, jó tréninget adva a családnak e nyelv elsajátítására. :)

21 hónapos korában a szüleiben merült fel az Asperger-szindróma gyanúja (ekkor furcsa, tipikus

érdeklődési körökre figyeltek fel (pl. bolygók, mértani formák iránti fokozott érdeklődés).

Kb. 3 éves korától a nyelvek felé fordult, habzsolta a főleg német, illetve a számokról szóló dalokat

angol, spanyol és olasz nyelven.

Kb. 4 éves korától leginkább gépen (vagy nyomtatottan írva) szívesen ír – leginkább a 4 éves korára

legmarkánsabbá vált érdeklődési köréhez kapcsolódóan a közlekedési

hálózatok/menetrendek/útvonalak írását szereti.

5 éves korától: A BKK infó menetrendjén, majd az infó hírein önállóan megtanul folyékonyan

olvasni.

Kb. 4 éves korától IRÁNYÍTÁS NÉLKÜL (sőt, szülői hajhullatás és elterelő hadműveletek

ellenére!) megtanulta Budapest, illetve pár nagyváros helyi és egyes helyközi közlekedési hálózatát.

E fantasztikus tudását a BKK felkarolta, és alkalmazta Balázs tehetségét:

Ő lett a 4-es, 6-os villamos gyereknapra tervezett, de a közönség kérésre azóta is tartó gyerekhangú

bemondója:

http://eduline.hu/…/Villamosbolond_kisfiu_mondja_be_a_megal…

3 éves korától a mai napig egy autistaintegráló oviba jár, ahol sajnos alig hallják a hangját, a nagy

létszámú közösségben egyetlen, nem éppen az ő szellemi szintjén lévő kisfiú a barátja, és a többi 25

gyerekből álló, Balázs számára frusztráló csoportban az óvónőknek sajnos nincs ideje, lehetősége

Balázs sajátos nevelési igényét teljesíteni. Az óvoda a nem autista kód miatt és a többi, B eseténél

sokkal súlyosabb autistára fókuszálás, valamint a szakemberhiány következtében nem biztosít külön

asszisztensi segítséget a gyermek személyre szabott, egyéni fejlesztésére. A szakértői bizottság által

előírt kötelező fejlesztést októbertől májusig heti 2 órában ugyan kapja, de ez inkább a

szocializációját, mintsem a tehetségét gondozná. Unalmas óvodai évei után reménykedünk egy

MEGFELELŐ iskolai oktatásban.

7 évesen egy számára ideális, KIS LÉTSZÁMÚ csoportban ő is ugyanolyan boldog, elégedett

gyerekké válhatna egy lehetőleg túlzott szülői anyagi ráfordítást nem igénylő (adja Isten ingyenes

alapképzést végző) intézményi közösségben, mint SOKAN MÁSOK!!!

 

Dani 6,5 éves / Bicske 

Átütően fejlődő, tehetséges kisgyerek. Téri-vizuális gondolkodása, konstrukciós érzéke kiemelkedő.

Rendkívül könnyen megért és megtanul új ismereteket. Életkorát messze meghaladó gondolkodási

és tevékenységi jellemzőket mutat. Figyelmét jól irányítja, de hajlamos az álmodozásra. Kitartó,

amit a fejébe vesz, azt meg is teszi. Rendkívül érdeklődő, felfedező.

Eddig öt óvodai csoportban próbálkoztak a beillesztésével, sikertelenül. Dani fáradhatatlan, a

szabadban, tág térben érzi magát elemében. A túl sok ember, túl sok gyerek kis térben

összezsúfolva frusztrálja. A szabadban nagyon szeret túrázni, fára mászni. Főként azért lelkesedik,

ahol a terep földrajzi érdekességeket rejt, és kihívást jelent számára. Szeret tervezni, építeni,

papírból vágni, hajtogatni, pl. akváriumhátteret, növényzetet, benne élő állatokat is „tervezett”.

Érdeklődése  nagyon szerteágazó. Egyre inkább érdeklik a különféle kövek, újabban a bennük rejlő

tengeri eredetű fosszíliák. Pici korától fogva érdeklődve figyeli a szobrokat, kézműves tárgyakat,

épületeket, szeret fényképeket is készíteni.

Jelenleg a Gyémánt Programba jár, végre megtaláltuk azt a közeget, ahol szorongások nélkül

fejlődhet.

 

Patrik 8éves / Hajdúnánás

Nem beszélt, de már háromévesen végigdúdolta Mozart és Bach egy-egy kedvenc művét.

Imádja a komolyzenét, első hallásra megjegyzi a dallamokat, és egész nap – most is – dúdolgat, ha

játszik.

Ugyan nem beszélt, de már 3,5 évesen írt értelmes szavakat, először nagyon furcsa volt, pl. az

internetes címeket végig beírta, ahogy kell: http://..

.Mivel utálta a mesekönyveket, ezért fejlesztő játékokat vettünk neki a gépre, hogy tanulja a

színeket, formákat. Finommotorikája még mindig fejletlen, a szocializáció is nagyon nehezen ment

neki, s fura módon a verbális és kognitív emlékezete is fejletlen.

Ezzel szemben a verseket kétszer elolvasva megtanulja. Viszont szókincse még annyi, mint aki 3

éve beszél, bár fél órás vizsgálaton ezt szerintem nem lehet megítélni.

 

Máté 5 éves / Sopron 

- Másfél éves kora óta érdeklik a betűk, számok, logók, jelek, szimbólumok és piktogramok.

- 2 évesen felismerte az angol ábécé összes betűjét, a számokat, 40-50 logót.

- 2,5 évesen bármit lebetűzött, a betűs játékokra csillant fel a szeme, mindenbe betűket látott bele.

- 2-3 évesen nagyon szeretett kirakózni, 2,5 évesen egyedül kirakott egy 48 db-os kirakót.

- még nem volt 4, de már összeolvasta a szavakat (3 évesen kijavított, ha rosszul olvastam a mesét

neki).

- 4 és fél évesen tökéletesen, folyékonyan olvasott hangosan, ekkor már egyedül olvasta a könyveit.

- szintén épp, hogy 4 lett, elkezdett szintén magától nagybetűkkel írni.

- különösen, kitartóan érdeklik a tornyok már 3 és fél éves kora óta (adó- és tv-tornyok,

felhőkarcolók, kilátók)! Ez a legfőbb érdeklődési köre.

- rengeteget épít (leginkább legóból, de az egyéb építőjátékokat is szereti, illetve bármiből bármikor

épít), kreatív megoldásai vannak, kitartó benne (tornyokat, hidakat épít főleg).

- pár hónapja a hidak, hajók is érdeklik.

- pontosan 5 éves volt, amikor a térképek, országok, városok, zászlók lettek a kedvencei. Ismeri a

Föld országait, autójelzéseit, zászlóit, fővárosait, stb.

- zászlókat, térképeket, tornyokat, hidakat tervez, rajzol, rajzai sablonmentesek.

- különösen jó a kognitív térképe, kitűnően tájékozódik.

- érdeklik a természeti és az ember által okozott katasztrófák: vulkánok, robbanások, Csernobil és

Fukusima, radioaktivitás, olajömlés (Deepwater Horizon), terrortámadás (World Trade Center),

cunamik, hajószerencsétlenségek (Titanic, Lusitania).

- szeret gyerekeknek szóló enciklopédiákat, ismeretterjesztő könyveket (is) olvasni

- érdeklik a nyelvek, bár sosem tanulta őket: sok angol szó ragad rá, amik az általa kedvelt témáknál

előfordulnak, orosz (általa japánnak mondott) betűket írogat.

- gazdag szókinccsel rendelkezik, választékosan beszél.

- minden őt érdeklő dolgot hamar megtanul, és sokáig emlékszik is rá.

- jó humorérzéke van.

- szerencsére beilleszkedési, szociális gondjai nincsenek, jól kijön a kortársaival, de a felnőtteknek,

idősebbeknek is szórakoztató társalkodó partner, mivel érti a tréfákat és sokféle dologról vannak

ismeretei, amiről idősebbeknek, felnőtteknek sincs.

 

Kornél 8 éves / Debrecen

Hamarabb beszélt angolul, mint magyarul. És sorolhatnám. Nevelési tanácsadót is végig kellett

járnunk. De szerencsére azt írtak mindenhol, hogy az értelmi képességeivel semmi baj nincs, csak

más, mint az átlaggyerek. És ami nagy gond ebben az országban: hogy NINCS differenciálás!!

Folyékonyan beszél két nyelven, de nem tud magától pulcsit felvenni... Ez a lényeg.

Ez ellen küzdök. Gyakorlatilag sehova nem tartozunk, mert a valóban problémás gyerekekhez sem

vihetjük (Nem is akarjuk, hisz tudjuk, hogy nem odavaló, és ne húzzák lefelé), de az átlagosokhoz

sem vihetem.

 

Berci 6 éves / Budapest

Tudásban mindig a kortársai előtt járt, 1 évesen már mondatokban beszélt, 4 évesen folyékonyan

olvasott.

Hihetetlen nyelvérzéke van, amit hall, azt akcentus nélkül leutánozza, angolul már elég jól is beszél

magától. A zenei hallása is nagyon jó, szépen énekel

Minden érdekli, főleg a természettudományok és a nyelvészet, bár ez gyakran változik (pl. kívülről

tudja a periódusos rendszert vagy 120-ig, tudja a cirill ábécét, tanul írni kínaiul, ilyenek).

Olyan az agya, mint a szivacs, amit egyszer elolvas, azt megjegyzi.

Semmit nem erőltettünk nála, nem hajtottuk, egyszerűen ez érdekli.

Ugyanakkor szociálisan le volt maradva, nagyon nehezen találta meg a közös hangot az

ovistársaival – nem tud velük miről beszélgetni. (Ez egy kicsit javult az utóbbi évben, de akkor is

egy kis okostojás). Semmi hagyományosan kisfiús dolog nem érdekli, nem autózik, ritkán épít, nem

harcol, nem vadul. Ha az öccse nem lenne átlagos kisfiú, azt hiszem, még távolabb lenne a

valóságtól...

 

Szilveszter 9 éves / Budapest 

Nem tudott iskolakezdés előtt írni, olvasni, számolni, és nem járt különórákra. Amint elkezdte a

sulit, ezres számkörben kért matematikai és szöveges feladatokat. Érdekli, hogyan alakult ki a Föld,

miért tör ki a vulkán, és mi az a rendszerváltás. Pusztán azt, de azt mindenképp, magyarázzuk el

neki, amire rákérdez, és érdeklődést mutat iránta.

Most másodikos. Szolfézsra jár, csellózik, és szereti a matekot. Tavaly kitűnővel, matekból és

magyarból szaktanári és tantestületi dicsérettel végzett. Mikor elsőbe járt, év végére egy butának és

rossznak titulált, életkedvétől és önértékelésétől teljesen megfosztott, földbe döngölt kisfiú volt.

Nem tudott szinte semmit, ekkor iskolaváltásra került sor. Ének-zenei és művészeti suliba jár.

Ui.: közben kiderült, hogy 132-es intellektussal rendelkező, ADHD-s kisfiú.

 

Matyi 4,5 éves / Gödöllő 

Mindenben összefüggést keres. Nagyon precízen meg tud figyelni dolgokat. A közlekedési

eszközökről beszél reggeltől estig. Mostanában azt kéri, hogy olvassam fel neki a megállókat, és

memorizálja. Robotokat rajzol, és Zizi robotról beszélt régebben. Néha olyan, mintha űrlény lenne a

fiam. Olyan dolgokról beszél, hogy nekem az csak halandzsa, nem tudok vele mit kezdeni. Azt

mondanám, jó a fantáziája.

Nagyon szeret futni. Neki a bolt futópálya.

 

Beni 2,5 éves / Budapest

A hétköznapi dolgokban vettem észre, hogy már 1 évesen a mosógépet bekapcsolta, és pakolta bele

a szennyest. Épített kockák nélkül, mindenből, sörös dobozokból (kihozta egy kosárban őket, és

épített belőlük), poharakból, tésztaszűrőkből, telefonalkatrészekből, csavarokból. Tollakat már egy

éves kora előtt szétszedett és összerakott. A meséket nem szerette, csak ha beszélünk a képekről.

Szintén egyéves sem volt, és már gyönyörűen fogta a ceruzát, rajzolt. Kivehető dolgokat. Imádja a

zenét, mondókákat énekel. Nagyon jó hallása van. Szerintem művész lesz, vagy építész vagy

sportoló, mert abban is kiváló. Úgy fogja a labdát és rúg, hogy mindenki les, hogy ezeket meg

honnan tudja?! Szintén egyéves sem volt, és elkapta, meg dobta. :)

 

Dániel 4 éves / Budapest

Egyelőre a számok világa a meghatározó jelenség számára, de a betűk, színek, formák is izgalmas

dolgoknak tűnnek neki. Jó a nyelvérzéke, az olvasása is gyorsan fejlődik, a 3-4 betűs szavak már

könnyedén mennek, de nem merem fejleszteni, mert nem tudom, hogy mi lesz vele az iskolában, ha

idő előtt túl sokat tud. A közösségben könnyen boldogul, kedves játszótárs, nem akadály játszani

számára a másfél éves hugicával, de jól elvan a 6 éves szomszédfiúval is.

 

Lini 8 éves, testvére 4 éves / Balatonfüred

A 8 éves Lini 4 éves korától ír, olvas angolul, magyarul, eszméletlenül számol, és hihetetlenül

kreatív. A kicsi is hasonló lesz, úgy tűnik.

Mindketten anyanyelvi szinten beszélnek angolul. Pillanatok alatt tanulnak meg bármit. Nem

egyszerű a helyzet, mert tanácstalan vagyok, merre tovább. Pl. Lini (8) 1 hét alatt 890 oldalt

olvasott magyarul (a Zizi naplóját, 1-3. kötet), de nagyon visszahúzódó, csendes gyerek, nehezen

barátkozik. Jó lenne, ha fejlődne a szociális rész is, de nagyon-nagyon lassan megy. Azonban bármit

meg tudok neki tanítani, nagyon érdeklődő, mindenre emlékszik, és nagyon tájékozott.

Legszívesebben mindenfélét tanítanék neki, mert nagyon élvezzük a közös tanulást, de visszafogom

magam, mert kell, hogy szociálisan fejlettebb legyen, ezt várják el tőle.

 

Rókus és Medárd 5 és 1 éves / Szeged

Rókuskámnak nagyon jó érzéke van a matematikához, még nem volt 3, amikor már meg tudta

különböztetni az összes négyszögfajtát. Igen, a „palalalelogbammát” is a „lombusztól”. Ezres

számkörben számol, két éve szoroz-oszt papíron rajzolva, már 50-ig. Negatív számokkal végez

műveleteket. Ezenkívül kivételesek a verbális képességei: választékosan beszél és remek a

szövegértése.

A kicsi négyhós kora óta jelel, tanítom ugyanis babajelbeszédre. Ez nagyon korainak számít.

Mutatja az éneklés, a pisis pelus, a játék, a menjünk ki, a puszi és a még-még jelét. Rókus csak

nyolc hónaposan kezdett visszajelelni, úgyhogy Medárd képességei is nagyon ígéretesek.

 

Márk 6 éves / Budapest 

Értelmes, jól viselkedik, választékosan beszél, a logikai, matematikai képességei nagyon jók, de

igazából bárhova viszem, mindenhol szeretik, mert követi a szabályokat, és hamar megérti a

feladatot, és megcsinálja. Közösségben mintagyerek, otthon rosszcsont. :)

 

Domonkos 7 éves / Budapest 

2 éves kora óta ír-olvas. A földrajz a kedvence, országok, fővárosok. Térképeket rajzol, kívülről

tudja a Föld országait, zászlóit, fővárosait. Szakácskönyvet tervez. Az angol csak úgy ragad rá.

Falja a meséket, mesekönyveket olvas.. Dominóépítésben verhetetlen. Számítógépes szuper mario

pályákat tervez. Nagyon kreatív, jó a kézügyessége, de a gyerekekkel nem nagyon találja a közös

hangot.

 

Réka 16 éves / Budapest

Réka lányom nem átlagos fejlődése kicsi korától megmutatkozott, verbális és szellemi képességei

hamar a kortársai fölé emelték. (Szociális téren ugyanakkor elmaradt az átlagtól.)

9 éves korára olyan mélyen beleásta magát a zoológia egy speciális ágazatába, hogy az ebben a

témában előadó egyetemi tanárt sarokba szorította a kérdéseivel.

Egy évvel később egy tudományos játszóházban egy dobozban ömlesztve kirakott csontokat

pontosan meghatározta, ledöbbentve ezzel a jelenlévő tudósokat (egyikük megjegyzése: „ezzel

nálam már át lehet menni az egyetemi vizsgán...”)

Kétségbeesve keresünk neki mentort, aki felkarolná, de eddig sajnos senki nem vállalta az útjának

egyengetését.

 

Botond 8 éves / Veresegyháza 

Tudós szeretne lenni, imádja a matematikát. Tavaly kezdte az iskolát, két évfolyamot végzett el, így

most 3. osztályos. Zongorázik egy éve, „Nagyon tehetséges!” megjegyzéssel végzett májusban a

zeneiskolában. Intellektusa vetekszik egy 12 évesével, a másik oldalról viszont éretlen az

idegrendszere, most úgy 5-6 éves gyermek szintjén áll a viselkedése, reakciója. 140-es IQ-t mértek

nála tavaly, most fogják újra megnézni. Nagyon problémás az iskolai életünk, beilleszkedési és

magatartás problémával küzdünk, SPD. Itthon, felnőttekkel nincs gond, saját korosztályával nem

tud mit kezdeni, hogy valahogy mégis be tudjon illeszkedni, bohóckodással vonja magára a

figyelmet.

 

Lénárd 5,5 éves / Budapest

Ha Lénárdot kellene jellemezni:

- nagyon érzékeny

- rengeteg információt szív magába, nyitott a környezetére (pl. most 5 perc alatt megértette a római

számokat)

- könnyen teremt kapcsolatot

- a kudarcot olykor nehezen viseli

- szeretetteljes, „ártatlan”, szándékosság kevés van benne

- elvarázsolt („szórakozott professzor”)

- mozgása olykor suta > amit most TSMT tornával fejlesztünk és két hónap alatt jelentős

eredményeket értünk el (a TSMT nagyteszt enyhén elmaradott mozgást hozott ki)

- kis felnőtt.

 

Gyula 8 éves / Cece 

8 éves hiperaktív fiam 132 IQ-val rendelkezik. Sajnos nincs nálunk fejlesztési lehetőség, sem

tehetséggondozás!!

 

Marci 17 éves, Dani 13 éves / Gyöngyös

Marci 17 éves és Asperger-szindrómás, műszaki, ill. informatikai területen kiemelkedően

tehetséges. Dani 13 éves, és a matek szerelmese. Ettől a tanévtől bevállalta a kollégiumot Pesten,

hogy a Fazekasba járhasson. Sajnos nincs más megoldás, csak a kollégium.

 

Máté 6 éves/Budapest 

 Máté különlegessége már baba korában feltűnt, 2 hónaposan már élvezettel hallgatta a meséket,

"nézegette" a mesekönyveket. Minden érdekelte, napközben szinte nem is aludt. 2 évesen már

magától olvasott, ismerte az órát a formákat, mértékegységeket stb. 4 évesen már sok kérdésére

nem tudtam a választ, utána néztünk.... Most nagycsoportos ovisként: 4. osztályos matematika órán

nyílt napon mindent tudott (jellemzően elsőként), szépen jelentkezett stb. (kerület számítás, negatív

számok, írásbeli szorzás stb. kisujjból), történelemből rengeteg könyvet olvasott, többet tud mint

egy felnőtt, térben és időben hihetetlenül tájékozódik. Kedvencei a magyar-török csaták és a Titanic

története. Folyékonyan beszél, olvas, ír angolul is, és több nyelv felé kacsingat. Igazából minden

érdekli, olyan élvezettel szívja magába az ismereteket. Mivel ő szociálisan szerencsére rendben van,

alig tudunk hazaindulni az oviból úgy belemerül a többiekkel a játékba: Könnyen megtalálja a

hangot másokkal, nagyon nyitott, szívesen játszik a gyerekekkel. Nagyon jó a zenei érzéke. És ami

a legfontosabb hatalmas szíve van, imádnivaló és (amíg nem fárad el) nagyon jókedvű, vidám fiú! 

 

Boldizsár 6 éves /Nyíregyháza 

Három évesen ismerte a színeket, számolt, angolul, magyarul, ismerte a bal-jobb fogalmát, az elől

hátul szavakat és használta őket. Két évesen teljesen szobatiszta volt, magától, soha nem erőltettem.

Imádja a matekot, már négy évesen számolt, összeadott, térképet olvas, a világűrt tanulmányozza.

Kérdez, kérdez és mesét mond képek alapján, szuper fantáziája van. Nem rajzol, fákat

embereket,...stb., viszont egy időgépet, naprendszert...stb. bármikor.

Nem ül le éneket tanulni az oviban, de miközben a többiek tanulnak és ő játszik, többszöri ismétlés

nélkül szinte első hallásra megtanulja őket, aztán ezt otthon el is mondja több százszor.

De ugrál és szalad és beleszól, ha valaki nem tudja a választ az óvónéni kérdésére.

Jó hallgatni, hogy nem vagyunk egyedül a minden napos küzdelemmel.

Vannak jobb napjai, vannak rosszabbak. Van amikor a sok kérdéstől és pörgéstől, és az állandó

mozgástól, futástól szerzett sebesülései ápolásától, és a kilátástalanságtól teljesen elszontyolodom.

Még egy év van suliig és tanácstalan vagyok. Hová vigyem?

Fogalmam sincs, és nincs akihez fordulhatnék. Aztán képességfelmérésre vittem  ott azt mondták,

hiperaktív, figyelemzavaros, azóta is járunk egy héten kétszer fejlesztésre a Nyíregyházi

Csodavárba. Aztán pszichiáter következett, az ovi kérésére, hogy legyen egy papírjuk, hogy ők 

"védve" legyenek, hogy a gyerek miért nem iskola képes. Minden nap rettegés az ovi nap, mert

mindig csak a panaszkodást hallom. Nem tud rajzolni, nem akar szerepelni, nem tud a gyerekekkel

játszani, türelmetlen, nem ül meg egy helyben.

(A bölcsiben nem volt baj, aztán jött az állami óvoda 3 évesen. Aztán a panasz, kezelhetetlen,

hisztis, nem szocializálható, csúnya, de  szegregálták, (kirándulni nem mehet velük, mert ez nekik

egyszerűbb) vigyem szakszolgálathoz....

 

Zalán 7,5 éves, másodikos./ BUDAPEST

Zalán szépen végigment a mozgásfejlődési szakaszokon, de mindent csak akkor csinált, ha már tudta, akkor viszont tökéletesen. Ez a maximalizmus azóta is jellemzi és frusztrálja. 2 évesen már felismerhetően dúdolt, énekelt, szépen beszélt, mondókákat mondott. Hangszereket vett úgy kézbe, mintha mindig is tudta volna, hogyan kell használni. Akkoriban Mozart varázsfuvolája volt a kedvenc zenéje. 2,3 évesen kezdték érdekelni a betűk. 4-5 évesen számolt, összeadott, kivont. 5,5 éves korára magától megtanult írni, olvasni és a szorzás kezdte érdekelni. Érdeklődése tág (csillagászat, építészet, festészet, zene, matek, fizika, történelem, nyelvek, programozás stb.) memóriája nagyon jó, egy-két olvasásra tanul verset, egyszer olvas valamit, örökre megjegyzi. Nagyon gyorsan sajátít el dolgokat, fejben összerakja és szinte elsőre jól csinálja, legyen szó kosárra dobásról, úszásról, társasjátékról. Angolul tanul, magától főleg, ragad rá a nyelv. Első osztályban beilleszkedési és magatartási zavarokra panaszkodott tanárnője. Azóta nevelési tanácsadóban voltunk felméréseken, ahol a vizsgált területeken átlag feletti eredményeket ért el, IQ-ja a nagyon magas és az extrém magas határon van. Felnőttesen viselkedik, nehéz fegyelmezni, korlátozni. Ha valamit a fejébe vesz, azt végig csinálja, megtanulja, elsajátítja. Tipikusan cél szentesíti az eszközt emberke, emiatt empátia és szociális képességek fejlesztésére szorul.

 

 



ÉS MÉG VANNAK!!!!! CSAK MÉG NEM SIKERÜLT ÖSSZEGEZNEM!!!! DE FOLYTATOM!!!!!!



Várjuk az ötleteket!!!

kreativ.henrietta@gmail.com

 

 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://goran.blog.hu/api/trackback/id/tr108764678

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása